Cím: Debrecen, Péterfia utca 18. (Debrecen Plaza)
Menu

Amerikai Rulett

Kedvelje ezt a játékot, amenyiben tetszik Önnek!

29

 

Vissza a múltba

 

Gondolta volna, hogy már az ókori Görögország „vasöklű” katonái is játszottak egy hasonló játékot? Egy cikkelyekre osztott pajzsot kardhegyen megpörgetve azon versengtek, hogy a pajzs egyes cikkelyei merre fognak mutatni. Viszont, a büszke Rómaiak sem vetették meg, ezen játék által okozott izgalmakat és szeszélyeket. Ők is ismertek egy hasonló játékot, annyi különbséggel, hogy ők pörgetésre egy lovas kocsi kerekét használták. A Rulett pontos eredetét örök homály és titok őrzi, mivel nagyon kevés hiteles forrás maradt az utókorra. Legtöbb esetben, Blaise Pascal francia matematikus nevéhez kötik, aki az örökmozgóval végzett kísérletei „melléktermékeként” találta fel ezt a szórakozási lehetőséget. Az első ismert rulettjáték, 1796-ban Párizsban jelent meg. François és Louis Blanc 1842-ben bevezette azt a rulett fajtát, amin a számok elhelyezkedését a szétszórtság és a véletlenszerűség jellemzi. Az Amerikai Rulett a XIX. században terjedt el, amely az aranyláz idején hatalmas népszerűséget szerzett, ezen fajta játékok élvezeteinek hódoló játékosok körében. Amerikai fajtája, Las Vegas játékvilágának igazi kedvencévé vált, mivel sokkal dinamikusabb és gyorsabb játékmentet biztosított, lomha európai elődjénél. A gyors és dinamikus játékmenetért a kerék kialakítása felel, mivel kétszer kisebb, mint francia elődje, továbbá a krupié kevesebb időt hagy a tétek megtételére. Amikor a krupié útjára engedi a rulett golyót, annak legalább három, vagy ennél jóval több kört kell megtennie a kerékben. Érdekességként említhető, hogy a rulett kerekének fával kialakított részén 8 db rombusz alakú fémbetét található, amely keresztezi a golyó útját. Ennek célja, hogy eltérítse a golyót, hogy ezzel is izgalmasabbá és kiszámíthatatlanabbá tegye a játékot.

Babonák és hiedelmek

Egy érdekes legenda szerint, François szövetségre lépett az ördöggel, hogy cserébe megkaphassa a híres rulettjáték titkait. Ha összeadod a keréken található számokat, akkor az eredmény 666. Ami a számmisztika szerint, a sátán száma.

Szabályok

Az amerikai rulettet 37 számmal játsszák. (0-tól 36-ig.) Zsetonjait egy meghatározott számra, vagy számkombinációra teheti fel.

A játékban az alábbi lehetőségeket tudod megjátszani az alábbi nyerési arányokkal

MEGJÁTSZHATÓ LEHETŐSÉGEK ZSETONOD HELYE NYERÉSI ARÁNY

18 szám

1-18, vagy 19-36 low vagy high 12 szám

páros vagy páratlan – even vagy odd

piros vagy fekete – red vagy black

a megfelelő

rubrikába

1:1
1:1
1:1
1:1

12 szám

tucat: 1-12, vagy 13-24, vagy 25-36, – dozen

sorok: első vagy második vagy harmadik – columns

2:1
tucat rubrikában 2:1
a megfelelő

rubrikába

2:1
6 szám együttesen / Six-Line duplavonalon, két

oszlop között

5:1
4 szám együttesen / Corner négy szám közös

sarkán

8:1
3 szám együttesen / Street duplavonalon,

oszlopban

11:1
2 szám együttesen / Split két szám között 17:1
egy meghatározott szám / Straight up közvetlenül a számon 35:1

A lehetséges megjátszható szériák

Kis széria (Tier)

A rulett keréken a 0-val átlósan szemben lévő 12 szám variációját tudja megjátszani. A játékkombinációban összesen 6 zsetonnal tud játszani.

A megjátszható számok a következők: 5/8, 10/11, 13/16, 23/24, 27/30 és 33/36.

A lehetséges nyeremény a nyerő tét 17-szerese. A minimum és maximum tétek úgy alakulnak, mint a két számra (split) tett tétek esetében.

Nagy széria (Voisins de zero)

A nagy szériában összesen 17 szám kombinációjára tud tétet rakni. A számkombinációkban szerepel 2 számra tett tét (split), 3 számra tett tét (street) és 4 számra tett tét (corner). A nagy szériát összesen 9 db zsetonnal kell játszani.

A megjátszható számok a következők: 0/2/3 2 db zsetonnal, 4/7 1 db zsetonnal, 12/15 1 db zsetonnal, 18/21 1 db zsetonnal, 19/22 1 db zsetonnal, 25/29 2 db zsetonnal, 32/35 1 db zsetonnal.

A lehetséges nyeremény összege attól függ, hogy a nyertes számra tett tét két, három vagy négy számot érint.

Dzsokkó Ferrári (Gioco Ferrari)

A Gioco Ferrari a kis széria (tier) bővített formája, amelyben a 8,11, 23 és 30 számokat tudja megjátszani 10 db zsetonnal.

Nyeremény: 17-szeres kivéve, ha a 8, 11, 23, 30 ez esetben 52-szeres.

Orphelins

5 zsetonos számkombináció.

A megjátszható számok a következők: 1, 6/9, 14/17, 17/20, 31/34.

A nyereség 35-szörös, ha az 1 jön ki, 34-szeres ha a 17 jön ki. A 6,9,14,31,34 esetében a nyereménye 17-szeres.

Zero-spiel

4 zsetonos számkombináció, amelyben hét szám kombinációjára lehet játszani.

Ezek a variációk a következők: 0/3, 12/15, 26 és 32/35.

A nyeremény 17-szeres, ha 0,3,12,15, 32 vagy 35 jön ki és 35-szörös, ha 26 jön ki.

Szomszéd tétek

Ebben a játékban a megtett szám és a rulett keréken jobbra, illetve balra lévő két szomszédja szerepel. A játékhoz 5 zseton szükséges és ha a számok valamelyike kijön, akkor a nyeremény 35-szörös. Pl. a 29-es szám szomszédai játék az alábbi 5 számot tartalmazza: 7, 18, 22, 28 és 29. Ha ezek közül bármelyik kijön, akkor a játékos nyereménye a megtett zseton névértékének 35-szöröse.

Finálok

Ebben a játékban olyan számsorozatot tehet meg, amelyeknek a végződése azonos (pl. 1, 11, 21, 31 vagy 3, 13, 23, 33). Amennyiben egyféle azonos végződést tesz meg, akkor 4 zsetonnal játszik, kivéve azokat az eseteket, amikor matematikailag csak három azonos végződésű szám megjátszására van lehetőség (pl. 8, 18, 28). Van lehetőség dupla finálok megjátszására is (pl. 2-5 finálok: 2/5,12/15,22/25,32/35).

Felkészült?!

Kellemes szórakozást és sok szerencsét kívánunk!